Alla inlägg under februari 2011

Av Kristin - 19 februari 2011 15:57

Av Kristin - 19 februari 2011 15:48

Av Kristin - 18 februari 2011 11:30

Har varit och lämnat dottern på dagis. Hon ska vara hos sin pappa varannan helg, och det här är en sådan helg.

Kallt som attan ute, mer än -16 grader, så jag klädde dottern i nästan allt jag hittade i garderoben    

Hundarna ville så klart följa med, trots att de redan varit ute på en längre morgonpromenad..

Dottern kom på, halvvägs till dagis, att hon glömt sitt gosedjur hemma. Sedan surade hon resten av vägen.. *suck*

De helger hon är hos sin pappa är mina jobbhelger. Den här helgen ser ut så här; fredag 14.30-21.30, lördag 09-21, söndag 13-24 och måndag 00-10.00

Nu ringde min boendeansvariga nyss och frågade om det var ok om jag var ledig i morgon lördag. Så klart var det det   

Hon har nyss fyllt år och ska ha fest hemma i morgon lördag och då var jag bjuden. Eftersom jag varit tvungen att jobba så har jag inte kunnat gå, men nu när jag är ledig så ska jag det ändå. Kul!

Hon är trevlig, rolig och dessutom så kommer många andra jag känner. Ser fram mot i morgon!

För ovanlighetens skull så kommer jag att ha massor av tid att göra mig i ordning dessutom..

Är lite (väldigt) besviken över att sambon valt att stanna hemma. Han känner alla som jag känner och det hade varit roligt, men nu väljer han att stanna hemma. Surpuppa! Antar att jag kommer ha lika roligt ändå, men det HADE varit roligt om han följt med..




Av Kristin - 12 februari 2011 10:09

Vaknade i morse och kunde konstatera att det dåliga vädret från igår är borta! När jag gick ut med hundarna var det fortfarande kallt, mer än -10 grader, men vad gör det när solen skiner liksom??

Idag (snart) ska jag och dottern gå och mata änderna nere vid dammarna. De stackars änderna har det nog tufft när det är så kallt ute.. Hoppas dottern kommer att tycka att det är lika roligt som jag tror..   

Av Kristin - 8 februari 2011 11:20

Den här låten är såå bra. Bara för att videon är..tja, vet inte vad jag ska kalla den, men ni som vet, vet vad jag talar om. Dock sjunger Rihanna såå bra och lite råare än vanligt. Me like    Är inte säker på om det här funkar eller om man måste gå in på youtube och bekräfta att man är över 18 år..


Av Kristin - 8 februari 2011 11:18

En "gammal" goding som jag blev sugen att lyssna på igen. Sitter med hörlurarna på och gillar   Behöver att man kan lyssna med en massa bas på, annars kan man lika gärna låta bli..


Av Kristin - 8 februari 2011 10:38

Jag har tur som har en klok och duktig liten tjej. Hon är 5 år, 5 1/2 år om du frågar henne. Det är visst viktigt det där..

Hon är bra på kläder, vet precis vad hon vill ha och inte. Vi går i affärer och hon kommer med kläder hon gillar till mig. Jag visar kläder för henne och det blir tummen upp eller tummen ner. Så har det varit i ett år eller mer.Hon kan plocka ut en outfit från garderoben och oftast blir det riktigt bra.

Hon har bäddat sin säng i nästan två år. Det blir fortfarande inte jättebra, men hon är såå stolt över sitt jobb. Under de sista månaderna har vi förhandlat fram en veckopeng på hela 5 kr.

Hon ska städa sitt rum och bädda sängen varje dag, och för det får hon 5 kr varje måndag. Duktig som hon är på att spara, så har pengarna legat i den cerisa grisen hela tiden. I förra veckan så ville hon köpa något för sina pengar. Det är viktigt det där. Jag har sagt till henne att hon får köpa vad hon vill (nå, nästan iaf. Inga droger, alkohol osv..)

Hon har funderat ett tag på vad hon ville köpa, och i tisdags så kom hon till mig och berättade att hon ville köpa sig ett gosedjur. Toppen. Hon har liksom en miljard eller så redan, men ok..

Vi hade redan bestämt att vi skulle åka till Busborgen som en överraskning, så då var vi ju redan ute och åkte.

Nå, hon gick runt i affären och hittade till slut en liten katt. Hon hade fått med sig 60 kr och jag hade tänkt lägga till de pengar som behövdes emellan. Den här katten kostade 49 kr så hon fick t om lite pengar över.

Mallig som en liten superstjärna gick hon omkring med sitt alldeles egna gosedjur hela dagen. Och sedan dess så är det just den här katten som är favvo gosedjur nr 1.

Min lilla duktiga tjej har också ett temperament som få. Hon är envis som en åsna och ibland om det inte passar så blir det tvärnit och ingenting funkar.

Som i fredags. Hon såg ut som ett litet troll i huvudet, och gick omkring med luggen i ögonen. Hade bokat frissa till oss båda direkt på morgonen för sedan skulle hon till dagis och till pappa på eftermiddagen.

Allt var klart och vi var på väg ut genom dörren. DÅ hände det.

"-Jag vill ta med min hjälm."

"-Men den får du ta med dig när vi varit hos frissan och du ska till dagis. Vi hinner inte nu, får vi har BRÅTTOM."

Tvärnit.

Att jag stoppade hennes tankegång och planer gjorde att det var total strejk. Hon ville INTE gå till frisören och så var det med det. Funderade en stund på att bära henne dit, men insåg att jag förmodligen skulle bli anmäld för kidnappning eller något då hon med allra största säkerhet skulle protestera vilt..

Så det blev att jag fick gå själv till frisören och min dotter fick vara hemma med sambon och sura. Sedan fick hon åka till dagis där hon utan att skämmas talade om att hon var fröken tvär och INTE velat klippa sig.

Bokade om hennes frisörtid till tisdagen så hon skulle få en ny chans. Vet ju att hon gillar att gå till frissan och hon har talat om i över en vecka hur hon vill klippa sig.

Så klart hade hon fått sin lugg klippt hema hos pappa i helgen. Hmm.. Lite hackigt och dant, men som tur var så skulle hon till frisören så det gjorde inte så mycket. Antar att de gjort så gott de kunnat.

Bättre än när hon fick tag på en sax hemma hos pappa en gång och hon kom hem och såg ut som..ja som om hon fått tag på en sax och klippt sig själv. Katastrof. Ingen förklaring fick jag från pappa heller eller ens en förvarning om att hon såg hemsk ut. Stackars tjej!

Men till och med det gick att göra något åt, och tack och lov har hon inte gjort om det igen heller.

När min frisör klippt klart dottern, såg hon så glad och lite mallig ut. Fin tjej!

Hon har gått omkring här hemma och visat upp sig för allt och alla.



Av Kristin - 6 februari 2011 16:40

Jobbade i natt och hade lyxen att få lite sovmorgon. Ibland har jag tur om det blir 5 timmars sömn och ibland (väldigt sällan) så kan det bli nästan 8 timmar. Lyx!

Hade värsta migränanfallet igår men som TUR var så hade en av mina arbetskamrater en migränampull som jag fick. Tack!

Det gjorde att jag kunde jobba och fungera relativt normal även om jag inte vågade köra bil och hade lite svårt att prata ordentligt. Dessutom så blev ögonen små och smala.

Hade massor av pappersarbete att göra på förmiddagen och huvudvärken kom smygande igen. När jag kom hem idag så försvann den nästan omedelbart. Antar att allt jobb som hängde över mig gjorde att jag fick ont.

På väg från jobbet så slog det mig bara; JAG ÄLSKAR MITT JOBB!! Att jag fått undan en massa papperjobb och kommit en bra bit på något mycket viktigt gjorde sitt. Jag får en kick av att få saker gjorda och känna att det händer bra saker.

Solen sken i mitt ansikte och jag var tvungen att skicka iväg ett knäppt sms till någon som jag kände skulle förstå. Där fick jag ännu mer beröm, för hon hade tydligen redan läst en del av vad jag gjort via jobbmailen. Sweet! Det gjorde livet ännu bättre.

På fredag har jag lönesamtal med min chef. Det ska bli intressant. Jag har inte löneförhandlat mer än vid byte av jobb, så vi får väl se hur det går. Han har redan sagt till hela arbetsgruppen av vi ligger "VÄLDIGT BRA TILL LÖNEMÄSSIGT I KOMMUNEN- PLATS NR 3"

Hmm..


Ovido - Quiz & Flashcards