Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Sabla knä

Av Kristin - 11 april 2011 21:49

Idag har jag dammsugit och dammat lägenheten. Eftersom det var så varmt ute och solen sken, så öppnade jag dörren till balkongen hela dagen.

Hundarna var mer ute än inne och njöt i fulla drag av det vackra vädret.

När det var rent hemma, tänkte jag dammsuga trappuppgången. Det låter stort, men vi bor i ett litet hus med fyra lägenheter så det går fort.

Lyckades på något skumt vis knäcka till mitt högerknä så jag trodde jag skulle spy eller svimma. Som tur är gjorde jag varken eller.. Tog några minuter innan jag lyckade på halta tillbaka in igen.

Var öm och knät värkte hela dagen, men nu på kvällskvisten så har det blivit värre. Sambon säger att knät blir fullt med vätska men att det troligtvis är bättre redan i morgon bitti. Hoppas det, jag ska ju iväg för att jobba hela dagen..

När jag gör något med benet, böjer eller sträcker det, så knakar och knäcker det till i det. Låter illa och är obehagligt. Antar att det är positivt att knäskålen stannar kvar där den ska vara!

Dottern sov hos sin mormor till idag, och ville visst sova kvar till i morgon. Jag är så glad att hon älskar sin mormor så, även om jag helst skulle velat att hon sov hemma i natt. Saknar henne..

Åkte och fikade hemma hos en kompis på eftermiddagen. OJ! Vad hon har gått ner i vikt! Hon är en riktig inspirationskälla, vilket jag också talade om för henne. Var där i två timmar ungefär innan magen började kurra och det var dags att åka och handla lite. Sambon hade gjort en god omelett till middag som var nästan klar när jag kom hem. Lyxigt värre!

Sedan åkte han till en kompis och jag fick vara hemma själv och njuta av tystnaden.

Har tänt lite ljus och bara myser. Älskar tända ljus och har bunkrat upp med ett par hundra eller så..   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 15 april 2011 11:38

Igår kväll var jag ute på promenad med kompis C. Skönt att bara gå och prata om allt och ingenting och vissa saker i synnerhet. I över en timme gick vi och det var såå underbart! Solen sken och det var precis lagom varmt ute. Perfekt. Strax efter kl ...

Av Kristin - 14 april 2011 11:36

Idag ska jag bara iväg och jobba ett par timmar. Dottern har varit sjuk hela veckan med feber och hosta, men efter en rejäl febertopp i förrgår kväll så har det börjat vända äntligen. Idag är hon nästan lite dryg, vilket är ok med tanke på. Fundera...

Av Kristin - 9 april 2011 21:05

..vi har haft!    Först så var vi en sväng till mormor. Där drack vi härligt kaffe (levt på pulverkaffe i två dagar för att vi varje gång vi varit på affären glömt köpa "riktigt" kaffe) och pratade bort en stund. Sedan lånade vi en kontakt och en...

Av Kristin - 9 april 2011 11:51

Vägde mig i morse. -1.1 kg på tre dagar.. Hmm.. Vet inte om jag vågar tro på det, så jag tänker väga mig om ett par dagar igen. Om det fortfarande faller DÅ vågar jag nog tro på det. Idag "lurade" jag i min dotter en smoothie gjord på grädde, greki...

Av Kristin - 8 april 2011 21:55

Har jobbat hela dagen idag. Jösses vad det tär att börja jobba redan strax före kl 08 på morgonen! Tycker faktiskt lite synd om mig själv    Dottern kom hem från sin pappa idag. Alltid är det något tjafs därifrån, men jag är för glad för att bry mi...

Ovido - Quiz & Flashcards