Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Tisdag

Av Kristin - 5 april 2011 16:49

Vaknade av att telefonen ringde. Min mamma blir alltid lika förvånad när hon väcker mig, oavsett när hon ringer. Hon har nog glömt att jag lägger mig så sent, (runt midnatt eller senare) att jag sover fram till ca 08 iaf.

I går vaknade jag av att jag fick ett sms strax före kl 07. Min kompis Carro är småbarnsförälder och alltid uppe tidigt, men jag blir full i skratt av att hon låter så pigg så tidigt.

Klädde på mig och tog hundarna på sin morgonpromenad. Solen sken och jag kunde känna att den värmde. Vårfåglarna kvittrade och det var bara såå underbart! Tyvärr försvann det fina vädret redan på förmiddagen, men iaf!

Det tog en stund innan jag kom mig för att göra frukost. Har skippat så gott som allt kolhydrat och allt socker, så numera äter jag omelett till frukost. Riktigt gott men det känns lite skumt att laga varm mat till frukost. Men jag håller mig mätt och är inte så gottissugen, så då är det väl bra.   

Dammsög igår och tvättade, men hade en del kvar i tvättväg i dag också. Vi tvättade hundarna igår och de verkar ha släppt ännu mer hår så nu lär jag dammsuga idag också. Tur liksom, så man har något att göra idag med..


Ska gå igenom dotterns rum idag och rensa det på saker hon inte använder. Hon har rätt mycket leksaker, kläder och grejer men inte hur stort rum som helst, så idag tänkte jag rensa lite. Har gett bort otroliga mängder kläder, så mycket att jag inte fattar att jag bara har ett barn   Nu är det dags igen.


Ska ner i tvättstugan nu och sedan så kör jag nog lite städning ett tag. Får en kick när det är fint hemma. Har bytt ut dynorna i hallen, svarta dynor var väl inte direkt genomtänkt eftersom jag har två hundar, varav den ena GREGGLAR mest överallt. Beige är vettigare- och snyggare.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 15 april 2011 11:38

Igår kväll var jag ute på promenad med kompis C. Skönt att bara gå och prata om allt och ingenting och vissa saker i synnerhet. I över en timme gick vi och det var såå underbart! Solen sken och det var precis lagom varmt ute. Perfekt. Strax efter kl ...

Av Kristin - 14 april 2011 11:36

Idag ska jag bara iväg och jobba ett par timmar. Dottern har varit sjuk hela veckan med feber och hosta, men efter en rejäl febertopp i förrgår kväll så har det börjat vända äntligen. Idag är hon nästan lite dryg, vilket är ok med tanke på. Fundera...

Av Kristin - 11 april 2011 21:49

Idag har jag dammsugit och dammat lägenheten. Eftersom det var så varmt ute och solen sken, så öppnade jag dörren till balkongen hela dagen. Hundarna var mer ute än inne och njöt i fulla drag av det vackra vädret. När det var rent hemma, tänkte j...

Av Kristin - 9 april 2011 21:05

..vi har haft!    Först så var vi en sväng till mormor. Där drack vi härligt kaffe (levt på pulverkaffe i två dagar för att vi varje gång vi varit på affären glömt köpa "riktigt" kaffe) och pratade bort en stund. Sedan lånade vi en kontakt och en...

Av Kristin - 9 april 2011 11:51

Vägde mig i morse. -1.1 kg på tre dagar.. Hmm.. Vet inte om jag vågar tro på det, så jag tänker väga mig om ett par dagar igen. Om det fortfarande faller DÅ vågar jag nog tro på det. Idag "lurade" jag i min dotter en smoothie gjord på grädde, greki...

Ovido - Quiz & Flashcards