Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Aaaaaarrrrgggh!!!

Av Kristin - 6 april 2011 20:24

Det finns få saker som är så jobbiga som när folk stavar fel i annonser. Läser ofta hästannonser och jag tycker att det finns vissa "regler" när man vill ha 75 tusen eller mer för en häst.

  • Om det är en bild, vilket det BORDE vara när hästen är dyr- så vill jag inte se en sunkig bild på en smutsig häst som står och ser halvdöd ut. Jag förväntar mig en trevlig och tilltalande bild, som tex en helkroppsbild från sidan (helst) eller en huvud-halsbild (helt ok) men då ska hästen vara borstad och se vårdad ut. Gärna en bild på hästen i rörelse, men ovanstående är ett krav. Varför skulle någon vilja ge så där 100 tusen kr för en häst som ser ut som vilken avdankad gammal travare som helst? Tack. Det borde väl inte vara så svårt?
  • Stava rätt för guds skull! "Säljes pga ekonomiska själ" SJÄL? Är det ekonomin som fått en själ? Trodde det vara var djur och människor som hade en själ.. SKÄL heter det.. "Säljes som hobbeyhäst" Hmm.. Hobbey?? Aldrig hört talas om.. "Lungn och trevlig" Jag blir så trött.. LUGN heter det ju.. Jag ska vara lugn =0) "Har massor av kapasitet"  Jag tycker det är jobbigt när man inte kan skilja på när "de" och "dem" ska användas. När jag gick i skolan så lärde vi oss skillnaden på dessa två. Sedan så försvann orden ett tag och kom tillbaka för något år sedan igen. Nu används de dock helt fel. SLUTA MED DET!!!

Tja.. Jag skulle kunna hålla på hela kvällen, men jag tror det räcker där..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 15 april 2011 11:38

Igår kväll var jag ute på promenad med kompis C. Skönt att bara gå och prata om allt och ingenting och vissa saker i synnerhet. I över en timme gick vi och det var såå underbart! Solen sken och det var precis lagom varmt ute. Perfekt. Strax efter kl ...

Av Kristin - 14 april 2011 11:36

Idag ska jag bara iväg och jobba ett par timmar. Dottern har varit sjuk hela veckan med feber och hosta, men efter en rejäl febertopp i förrgår kväll så har det börjat vända äntligen. Idag är hon nästan lite dryg, vilket är ok med tanke på. Fundera...

Av Kristin - 11 april 2011 21:49

Idag har jag dammsugit och dammat lägenheten. Eftersom det var så varmt ute och solen sken, så öppnade jag dörren till balkongen hela dagen. Hundarna var mer ute än inne och njöt i fulla drag av det vackra vädret. När det var rent hemma, tänkte j...

Av Kristin - 9 april 2011 21:05

..vi har haft!    Först så var vi en sväng till mormor. Där drack vi härligt kaffe (levt på pulverkaffe i två dagar för att vi varje gång vi varit på affären glömt köpa "riktigt" kaffe) och pratade bort en stund. Sedan lånade vi en kontakt och en...

Av Kristin - 9 april 2011 11:51

Vägde mig i morse. -1.1 kg på tre dagar.. Hmm.. Vet inte om jag vågar tro på det, så jag tänker väga mig om ett par dagar igen. Om det fortfarande faller DÅ vågar jag nog tro på det. Idag "lurade" jag i min dotter en smoothie gjord på grädde, greki...

Ovido - Quiz & Flashcards