Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Kristin - 29 januari 2011 10:49

Igår gick jag med Ior till veterinären. Det var dags för honom att bli kastrerad. Alla där är jättetrevliga, utom veterinären. Skiitjobbigt! De ligger på krypavstånd från där vi bor, så där 700 meter, så det vore perfekt. Om det inte vore för veterinären. Han beter sig som om han inte gillar sitt jobb och inte gillar djur framför allt.

Han kom in i rummet och hälsade på Ior med en knuten näve. Trodde han att Ior skulle nypa ett par fingrar av honom eller?? I såfall- varför sträcka fram handen för att hälsa alls?? Sedan sätter han sig framför sin dator i sådär 5 minuter och så kommer han rullande över golvet, fortfarande sittandes på sin stol, och öppnar Iors mun och kör in sin hand där. Ior såg alldeles chockad ut och när veterinären släppte Iors mun så klängde han på mig och såg frågande ut. -"får han göra så där, matte?"

Jag ville att de skulle kolla statusen på både tänder och öron när han ändå var sövd, men det finns ju bra sätt att göra det på och så finns det den här veterinärens sätt. Om han nu ändå tror att min hund skulle nypa honom, varför vara så osmidig och oförsiktig när han ska kika på tänderna? Det kan de ju göra när han är sövd senare liksom.. *suck*

Sedan stack han en spruta i en flaska med lugnande (antar jag att det var, för han är ju inte direkt pratsam den här typen heller..). Sedan bad han mig hålla Ior och så stack han honom i nackskinnet. Ior pep till och försökte vända sig om mot veterinären. Det klart, så rakt på sak hela tiden och gör saker som inte vinner Iors förtroende och då dessutom sticka honom i nacken utan förvarning. Ior tänkte nog att den där personen går inte att lita på.

Nej, den veterinären har inga pluspoäng hos mig.. Ska kika runt och se om det inte finns andra alternativ här i Sala. Jag vill ju känna förtroende för veterinären och inte vara orolig för att jag tycker att han inte är bra på djur.

Iors operation gick bra och sambon fick hämta honom strax efter lunch. En liten (stor) ynklig hund som raglade hem med en tratt på huvudet. Stackaren..


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards