Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Stackars grannar..

Av Kristin - 30 januari 2011 23:37

Igår var det fest hos grannen mitt emot oss. Det finns bara fyra lägenheter i huset, vår 3:a och tre stycken 1:or, men det tycks som om det är vi och tre stycken partyprissar som bor här.

Liite jobbigt när man jobbar mycket och har familj. När vi vill sova så festar de och när de sover så jobbar vi. Behöver jag nämna att ingen av dem tycks ha jobb??

Nå, tillbaka till igår..

Tjejen mitt emot hade fest och de höll på och springa i trappan upp och ner och slå i dörrarna. Inte kul efter kl 01 på natten. Vid 01.30 fick sambon nog och gick över och skällde ut dem. Det lugnade det värsta men det blev inte lugnt före kl 05 i morse. Då kom det förbi någon (FULL!) tjej nere på gatan och slog på fönstret till grannen under oss och skrek -"Micke!!" några gånger. Tur att sambon har sina vapen inlåsta i ett vapenskåp, för jag hade god lust att skjuta prick på henne med hans hagelbössa från balkongen. Tror rätten hade sett det som förmildrande omständigheter..

I morse ringde sambon till hyresvärden som lovade komma över och prata med grannen under kvällen, vilket han också gjorde. Sambon hörde hur han skällde på tjejen mitt emot oss. Trots allt skit som varit sedan vi flyttade tillbaka till det här huset så tyckte jag faktiskt synd om henne. Hur kul är det att höra att det nu är sista chansen och att han inte vill få mer klagomål om henne eller hennes bror..?


Tror hyresvärden är lite för snäll och lite för godtrogen för det har varit mycket problem för honom på sistonde. Det verkar som om de 5 sista hyresgästerna bara skiter i att betala hyra och festar dygnet runt flera gånger i veckan. Vet inte vad han har för krav på de som flyttar in men det verkar som om han är för slapp och för snäll. Kanske dags att bli lite tuffare för allas skull. Vi har nu i allafall bestämt oss för att börja kika oss runt efter ett hus på landet att hyra. Inte köpa, fy fasen! Men hyra vore helt ok. Vår hyresvärd är jättenöjd med oss och vill inte att vi flyttar men nu börjar det bli lite mycket. Få se vad som händer om rätt hus kommer vår väg..


Tror i allafall inte att vi är så populära i huset nu när vi klagat på alla fester och allt stök. Jag orkar dock inte med att de alla tre ska festa nästan hela veckorna fram till 5-5.30 på morgonen. Då får de hellre var sura. Dock är det VÄLDIGT lugnt i huset ikväll..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 15 april 2011 11:38

Igår kväll var jag ute på promenad med kompis C. Skönt att bara gå och prata om allt och ingenting och vissa saker i synnerhet. I över en timme gick vi och det var såå underbart! Solen sken och det var precis lagom varmt ute. Perfekt. Strax efter kl ...

Av Kristin - 14 april 2011 11:36

Idag ska jag bara iväg och jobba ett par timmar. Dottern har varit sjuk hela veckan med feber och hosta, men efter en rejäl febertopp i förrgår kväll så har det börjat vända äntligen. Idag är hon nästan lite dryg, vilket är ok med tanke på. Fundera...

Av Kristin - 11 april 2011 21:49

Idag har jag dammsugit och dammat lägenheten. Eftersom det var så varmt ute och solen sken, så öppnade jag dörren till balkongen hela dagen. Hundarna var mer ute än inne och njöt i fulla drag av det vackra vädret. När det var rent hemma, tänkte j...

Av Kristin - 9 april 2011 21:05

..vi har haft!    Först så var vi en sväng till mormor. Där drack vi härligt kaffe (levt på pulverkaffe i två dagar för att vi varje gång vi varit på affären glömt köpa "riktigt" kaffe) och pratade bort en stund. Sedan lånade vi en kontakt och en...

Av Kristin - 9 april 2011 11:51

Vägde mig i morse. -1.1 kg på tre dagar.. Hmm.. Vet inte om jag vågar tro på det, så jag tänker väga mig om ett par dagar igen. Om det fortfarande faller DÅ vågar jag nog tro på det. Idag "lurade" jag i min dotter en smoothie gjord på grädde, greki...

Ovido - Quiz & Flashcards